سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هرس نهال گردو

هرس نهال گردو

بعد از کاشت نهال گردو لازم است رسیدگی های لازم برای هر نهال گردو انجام شود تا در بازدهی آن تاثیر مثبتی بگذارد.برای این در این مقاله به یکی از فاکتورهای مهم و اساسی که در رشد و بهره وری بالاتر درختان گردو تاثیر دارد می پردازیم. 

هرس درخت گردو برای سلامت،ساختار و بهره وری درخت مهم است.درختان گردو سرمایه بزرگی برای باغداران است که باید به آنها بسیار توجه کنند.هر نهال گردو را باید در سال های اولیه هرس کرد تا آن اسکلت و ظاهری که میخواهد را به خود بگیرد.

باید به عنوان یک کاربلد اقدام به هرس نهال گردو کنید و بدانید چه شاخه های کناری را می خواهید حذف کنید.اگر نهال گردو شما از انواع نهال گردو پایه کوتاه است و ارتفاع کمی دارد باید شاخه های کوچک را تا 6اینچ کوتاه کنید.

اگر هرس کردن نهال گردو را بخوبی انجام دهید باعث نشاط و شادی در درخت می شود.هنگامی که درخت شما به اندازه کافی بزرگ شد می توانید شاخه های بزرگ طولانی مدت را کوتاه کنید،می توانید شاخه های خرد شده را حذف کنید.

درخت می تواند زخم های هرس را وقتی کوچکتر هستند خیلی راحت تر مهر و موم کند.پس حتما سعی کنید درختان گردو خود را در سال های اولیه وقتی کوچکتر هستند هرس کنید.هرس درخت گردو نیاز به مشاهده و قضاوت دقیق دارد.

هرس نهال گردو باعث عملکد بسیار بهتر درخت گردو می شود.اینکه نهال گردو خود را پیرایش کنید طوری که شاخه های ضربدیده و آسیب دیده را حذف و قطع نمایید. هرس درخت گردو شامل اطمینان از این است که تمام شاخه های جانبی مطیع یا کمتر از قد رهبر مرکزی هستند.

هرس نهال گردو اینگونه است که شاخه های زخم برداشته و آسیب دیده از بین برود و یا شاخه هایی که خیلی بلند شده اند نیز قطع شود تا وقتی درخت بزرگ شد شاخه ها در هم دیگر قرار نگیرند که هوا به راحتی عبور کند. 

بهترین زمان برای هرس درختان گردو چیست؟   

بهترین زمان برای هرس درختان گردو،اواخر فصل خفته است که درختان هنوز برگ ندارند. به این ترتیب می توانید شکل درخت را به راحتی ببینید.مطمئن شوید که از قبل هرس  دستی و اره هرس خود را تمیز و استریل کرده اید تا بیماری شیوع پیدا نکند.

نهال گردو

نهال گردو چندلر

انواع نهال گردو

خرید نهال گردو

نهال گردو در کرج